Keyword

milieu

56 record(s)
 
Type of resources
Metadata standard
standardName
Available actions
Service types
flanderskeyword
Provided by
status
Topics
Keywords
Contact for the resource
Years
Formats
protocol
domain
Representation types
Update frequencies
Scale 1:
Resolution
INSPIRE themes
From 1 - 10 / 56
  • Strategische geluidsbelastingskaart voor de stad Antwerpen betreffende industrie volgens RL 2002/49/EG. Het referentiejaar van deze data is 201 6 . Op de geluidskaart wordt aangegeven aan hoeveel geluid de omgeving wordt blootgesteld. De geluidsbelasting wordt daarbij uitgedrukt in de parameter L eve . Het L eve -niveau is het jaargemiddelde geluidsniveau tijdens de avond (19u-23u ). Deze geluidsbelastingskaarten worden geactualiseerd om de 5 jaar.

  • LNE - Departement Leefmilieu, Natuur en Energie - Lucht, Hinder, Risicobeheer, Milieu & Gezondheid   Strategische geluidsbelastingskaart voor de stad Antwerpen betreffende industrie volgens RL 2002/49/EG. Het referentiejaar van deze data is 201 6 . Op de geluidskaart wordt aangegeven aan hoeveel geluid de omgeving wordt blootgesteld. Het Lden-niveau is een gewogen jaargemiddeld geluidsdrukniveau over het etmaal waarbij de avond- en nachtniveaus relatief gezien zwaarder doorwegen, wat overeenkomt met de vaststelling dat geluidsoverlast des avonds en des nachts doorgaans als hinderlijker wordt ervaren. Uit Europees onderzoek blijkt dan ook dat een Lden een relatief goede voorspeller is van de mate waarin omwonenden hinder kunnen ondervinden. Deze geluidsbelastingskaarten worden geactualiseerd om de 5 jaar.  Creatiedatum: 2014-02-25T00:00:00  Publicatiedatum: 2008-06-01T00:00:00  Beheer: Els Van Duyse  Contact: els.vanduyse@stad.antwerpen.be - lucht.hinder.gezondheid@lne.vlaanderen.be - duurzame.stad@stad.antwerpen.be

  • Strategische geluidsbelastingskaart voor de stad Antwerpen betreffende industrie volgens RL 2002/49/EG. Het referentiejaar van deze data is 201 6 . Op de geluidskaart wordt aangegeven aan hoeveel geluid de omgeving wordt blootgesteld. De geluidsbelasting wordt daarbij uitgedrukt in de parameter Lnight. Het Lnight-niveau is het jaargemiddelde geluidsniveau tijdens de nacht (23-07u) en is een van de geluidsindicatoren die representatief zijn voor mogelijke nachtelijke slaapverstoring. Deze geluidsbelastingskaarten worden geactualiseerd om de 5 jaar.

  • Strategische geluidsbelastingskaart voor de stad Antwerpen betreffende industrie volgens RL 2002/49/EG. Het referentiejaar van deze data is 201 6 . Op de geluidskaart wordt aangegeven aan hoeveel geluid de omgeving wordt blootgesteld. De geluidsbelasting wordt daarbij uitgedrukt in de parameter L eve . Het L eve -niveau is het jaargemiddelde geluidsniveau tijdens de avond (19u-23u ). Deze geluidsbelastingskaarten worden geactualiseerd om de 5 jaar.

  • Strategische geluidsbelastingskaart voor de stad Antwerpen betreffende industrie volgens RL 2002/49/EG. Het referentiejaar van deze data is 201 6 . Op de geluidskaart wordt aangegeven aan hoeveel geluid de omgeving wordt blootgesteld. Het Lden-niveau is een gewogen jaargemiddeld geluidsdrukniveau over het etmaal waarbij de avond- en nachtniveaus relatief gezien zwaarder doorwegen, wat overeenkomt met de vaststelling dat geluidsoverlast des avonds en des nachts doorgaans als hinderlijker wordt ervaren. Uit Europees onderzoek blijkt dan ook dat een Lden een relatief goede voorspeller is van de mate waarin omwonenden hinder kunnen ondervinden. Deze geluidsbelastingskaarten worden geactualiseerd om de 5 jaar.

  • Strategische geluidsbelastingskaart voor de stad Antwerpen betreffende industrie volgens RL 2002/49/EG. Het referentiejaar van deze data is 201 6 . Op de geluidskaart wordt aangegeven aan hoeveel geluid de omgeving wordt blootgesteld. De geluidsbelasting wordt daarbij uitgedrukt in de parameter Lday. Het Lday-niveau is het jaargemiddelde geluidsniveau tijdens de dag (07-19u). Deze geluidsbelastingskaarten worden geactualiseerd om de 5 jaar.

  • Samenvatting van het controleverslag (cv) van omgevingsinspecties van de milieuvoorwaarden (voorwaarden gekoppeld aan de vergunning die een bedrijf heeft om te mogen exploiteren: algemene, sectorale en bijzondere voorwaarden) Controles vanaf 15 juli 2023 Controles die niet getoond worden: - controles op bureel; - transportcontroles op vervoer van afvalstoffen; - controles bij particulieren zoals EMS metingen; - controles op bronsortering.

  • we gebruiken de term dioxines als verzamelnaam voor zowel dioxines als furanende voornaamste bron van uitstoot is de industrie, gevolgd door huishoudens en afvalde sterke uitstootdaling sinds 2000 is vooral te danken aan minder uitstoot door afvalverbrandingsinstallaties

  • Overstromingsmodel stad Antwerpen, maximale waterstand in meter, gemodeleerd bij specifiek jaar en herhalingsperiode. Download - https://s3-ant1.antwerpen.be/prd-open-data-datatank/DOWNLOADS/pluv_current_T05.zip Doel: Stedelijke gebieden zijn erg kwetsbaar voor de gevolgen van klimaatverandering, vanwege de hoge concentratie van mensen, infrastructuur en economische activiteit, maar ook omdat steden de neiging hebben om extreme klimaten zoals hittegolven en plotselinge overstromingen te verergeren. Climate-fit.city zal de beste beschikbare wetenschappelijke gegevens over het stadsklimaat vertalen in relevante informatie voor publieke en private eindgebruikers die actief zijn in steden in een reeks verschillende sectoren. Aanmaak: Th e map is based on the results of VITO’s urban climate model UrbClim’. For the reference period '2000-2017', the model was driven by ECMWF ‘ERA5' data. The future data are generated by applying climate change statistics, based on a large number of GCMs and RCMs, to the reference data. Meer info: https://climatefit-city.marvin.vito.be/ - https://climatefit-city.marvin.vito.be/

  • Overstromingsmodel stad Antwerpen, maximale waterstand in meter, gemodeleerd bij specifiek jaar en herhalingsperiode. Download - https://s3-ant1.antwerpen.be/prd-open-data-datatank//DOWNLOADS/pluv_current_T100.zip Doel: Stedelijke gebieden zijn erg kwetsbaar voor de gevolgen van klimaatverandering, vanwege de hoge concentratie van mensen, infrastructuur en economische activiteit, maar ook omdat steden de neiging hebben om extreme klimaten zoals hittegolven en plotselinge overstromingen te verergeren. Climate-fit.city zal de beste beschikbare wetenschappelijke gegevens over het stadsklimaat vertalen in relevante informatie voor publieke en private eindgebruikers die actief zijn in steden in een reeks verschillende sectoren. Aanmaak: Th e map is based on the results of VITO’s urban climate model UrbClim’. For the reference period '2000-2017', the model was driven by ECMWF ‘ERA5' data. The future data are generated by applying climate change statistics, based on a large number of GCMs and RCMs, to the reference data. Meer info: https://climatefit-city.marvin.vito.be/ - https://climatefit-city.marvin.vito.be/