From 1 - 10 / 14
  • Overzicht van alle zalen en ruimtes die bij de stedelijke diensten in Zaalzoeker gekend zijn. Mogelijke publicatielagen zijn feestruimten, fuifruimten, hobbyruimten, jeugdfuifruimten, repetitieruimten, muziekrepetitieruimten, sportruimten en vergaderruimten. Als bijkomende informatie wordt de capaciteit getoond. De adresinformatie zit in de publicatielaag 'Zaalzoeker_Panden'. Deze laag wordt dagelijks bijgehouden.

  • Overzicht van alle sportconcessies. Een sportconcessie is grond of sportinfrastructuur die voor een langere periode in bruikleen wordt gegeven aan sportclubs.

  • Deze dataset bestaat uit 13 CSV-bestanden met alle sport gerelateerde data verzameld door de lokale vrijetijdsmonitor specifiek voor werkjaar 2021. Deze data komen uit externe authentieke bronnen alsook uit de registratietool waarin lokale besturen drie-jaarlijks data registeren over hun lokaal lokaal vrijetijdsbeleid. Meer specifiek gaat het om het gemeentelijk sportaanbod (per leeftijdsklasse) verzameld via de registratietool. Data van Sport Vlaanderen: aantal multimove organisaties, aantal bestuursleden van sportclubs, sport infrastructuur, aantal gekwalificeerde sporttrainers. Data van Agentschap Binnenlands bestuur: survey data rond frequentie van sportparticipatie uit de Gemeente- en Stadsmonitor.

  • Deze dataset bestaat uit 13 CSV-bestanden met alle sport gerelateerde data verzameld door de lokale vrijetijdsmonitor specifiek voor werkjaar 2017. Deze data komen uit externe authentieke bronnen alsook uit de registratietool waarin lokale besturen drie-jaarlijks data registeren over hun lokaal lokaal vrijetijdsbeleid. Meer specifiek gaat het om het gemeentelijk sportaanbod (per leeftijdsklasse) verzameld via de registratietool. Data van Sport Vlaanderen: aantal multimove organisaties, aantal bestuursleden van sportclubs, sport infrastructuur, aantal gekwalificeerde sporttrainers. Data van Agentschap Binnenlands bestuur: survey data rond frequentie van sportparticipatie uit de Gemeente- en Stadsmonitor.

  • Locatie, adresgegevens en link naar detailinformatie van de sportaccommodaties in Vlaanderen. De gegevens worden driemaandelijks geüpdatet. Gegevens afkomstig van de databank 'Sportinfrastructuur Vlaanderen' die beheerd wordt door Sport Vlaanderen.Volgende types komen voor: - Atletiekpistes- Ijsschaatsbanen- Maneges- Openlucht sportvelden- Openlucht zwembaden- Overdekte zwembaden- Renbanen- Rolschaatspistes / skeelerpistes- Sportcentra- Sporthallen- Sportlokalen- Tennishallen

  • Laag met tekortzone van de overdekte zwembaden, op stadsdeelniveau (1.600m en 20 min. wandelen of 8 min. fietsen), waarbij het Olympisch zwembad Wezenberg een bereik heeft gekregen van 2.400m (30 min. wandelen of 12 min fietsen). De tekortzone is het woongebied dat het omgekeerde weergeeft van de bepaalde bereikzone. Deze datalaag wordt jaarlijks in januari geactualiseerd, op voorwaarde dat de voorziening door de bevoegde sector/dienst jaarlijks wordt beheerd en geüpdate. De voorziening kent een bepaald bereik op basis van loopafstand, rekening houdend met belangrijke barrières (water, ring, snelweg, het spoor, ...) en veilige oversteekplaatsen voor zwakke weggebruikers (tunnels, bruggen, zebrapaden met verkeerslichten). Een buurt- en wijkvoorziening krijgt een loopafstand van resp. 400 meter en 800 meter (resp. 5 en 10 min. wandelen). Voorzieningen die op stadsdeel (district of postcode) functioneren, hebben een bereik van 1600 meter (20 min. wandelen of 8 min. fietsen). De tekortzone van de voorziening geeft die woongebieden (inclusief de geplande woongebieden) weer die buiten het bereik (400 of 800m en 1600m) van een voorziening vallen. Om de tekortzone weg te werken zouden nieuwe voorzieningen in de nabijheid van deze tekortzone ingeplant moeten worden. Het beleid kan hiermee een evenwichtige ruimtelijke spreiding van voorzieningen op basis van wandelafstand plannen.

  • Laag met bereikzone van alle door de stad beheerde en door scholen opengestelde sporthallen en (-zalen) (zowel de sportzalen op wijkniveau (800m en 10 min. wandelen) als de sporthallen op stadsdeelniveau (1.600m en 20 min. wandelen of 8 min. fietsen). De niet toegankelijke sportinfrastructuur van scholen en specifieke commerciële sportzalen zijn niet meegenomen. De tekortzone is het woongebied dat het omgekeerde weergeeft van de bepaalde bereikzone. Deze datalaag wordt jaarlijks in januari geactualiseerd, op voorwaarde dat de voorziening door de bevoegde sector/dienst jaarlijks wordt beheerd en geüpdate. De voorziening kent een bepaald bereik op basis van loopafstand, rekening houdend met belangrijke barrières (water, ring, snelweg, het spoor, ...) en veilige oversteekplaatsen voor zwakke weggebruikers (tunnels, bruggen, zebrapaden met verkeerslichten). Een buurt- en wijkvoorziening krijgt een loopafstand van resp. 400 meter en 800 meter (resp. 5 en 10 min. wandelen). Voorzieningen die op stadsdeel (district of postcode) functioneren, hebben een bereik van 1600 meter (20 min. wandelen of 8 min. fietsen). De tekortzone van de voorziening geeft die woongebieden (inclusief de geplande woongebieden) weer die buiten het bereik (400 of 800m en 1600m) van een voorziening vallen. Om de tekortzone weg te werken zouden nieuwe voorzieningen in de nabijheid van deze tekortzone ingeplant moeten worden. Het beleid kan hiermee een evenwichtige ruimtelijke spreiding van voorzieningen op basis van wandelafstand plannen.

  • Laag met bereikzone van alle door de stad beheerde en door scholen opengestelde sporthallen en (-zalen) (zowel de sportzalen op wijkniveau (800m en 10 min. wandelen) als de sporthallen op stadsdeelniveau (1.600m en 20 min. wandelen of 10 min. fietsen). De niet toegankelijke sportinfrastructuur van scholen en specifieke commerciële sportzalen zijn niet meegenomen. ( zie ook geodata-portaal - https://geoportaal.antwerpen.be/portal/home/search.html?q=sporthal , open geodata-portaal - http://portaal-stadantwerpen.opendata.arcgis.com/datasets?q=sportha , becijferd in stad in cijfers - https://stadincijfers.antwerpen.be/Databank/Jive/?workspace_guid=4ac65342-64c2-4c0b-82fd-c15a94db4210 ) Deze datalaag wordt jaarlijks in januari geactualiseerd, op voorwaarde dat de voorziening door de bevoegde sector/dienst jaarlijks wordt beheerd en geüpdate. De voorziening kent een bepaald bereik op basis van loopafstand, rekening houdend met belangrijke barrières (water, ring, snelweg, het spoor, ...) en veilige oversteekplaatsen voor zwakke weggebruikers (tunnels, bruggen, zebrapaden met verkeerslichten). - bouwblok voorziening: 150 meter of 2 minuten wandelen - buurt voorziening: 400 meter of 5 minuten wandelen - wijk voorziening: 800 meter of 10 minuten wandelen/ 1.000 meter of 15 minuten wandelen - stadsdeel voorziening: 1.600 meter of 20 minuten wandelen of 10 minuten fietsen/ 2.400 meter of 30 minuten wandelen of 15 minuten fietsen. In totaal krijgen zo’n 50-tal lokale woonondersteunende voorzieningen bereikzones. In combinatie met de tekortzone geeft deze laag een beeld van de ruimtelijke spreiding van deze voorziening. Het beleid kan hiermee een evenwichtige ruimtelijke spreiding van de voorziening op basis van wandelafstand plannen.

  • Laag met bereikzone van de overdekte zwembaden, op stadsdeelniveau (1.600m en 20 min. wandelen of 10 min. fietsen), waarbij het Olympisch zwembad Wezenberg een bereik heeft gekregen van 2.400m (30 min. wandelen of 1 5 min fietsen). Er is ook een bereikzone van de openluchtzwembaden, die een bereik hebben gekregen van 2.400m (30 min. wandelen of 1 5 min fietsen). ( zie ook geodata-portaal - https://geoportaal.antwerpen.be/portal/home/search.html?q=zwembad , open geodata-portaal - http://portaal-stadantwerpen.opendata.arcgis.com/datasets?q=zwembad , becijferd in stad in cijfers - https://stadincijfers.antwerpen.be/Databank/Jive/?workspace_guid=e81c5f7a-1420-4109-ba3b-1586407d9a2b ) Laag met bereikzone van geplande zwembaden (Park Groot Schijn en Linkeroever). Deze datalagen worden jaarlijks in januari geactualiseerd, op voorwaarde dat de voorziening door de bevoegde sector/dienst jaarlijks wordt beheerd en geüpdate. De voorziening kent een bepaald bereik op basis van loopafstand, rekening houdend met belangrijke barrières (water, ring, snelweg, het spoor, ...) en veilige oversteekplaatsen voor zwakke weggebruikers (tunnels, bruggen, zebrapaden met verkeerslichten). - bouwblok voorziening: 150 meter of 2 minuten wandelen - buurt voorziening: 400 meter of 5 minuten wandelen - wijk voorziening: 800 meter of 10 minuten wandelen/ 1.000 meter of 15 minuten wandelen - stadsdeel voorziening: 1.600 meter of 20 minuten wandelen of 10 minuten fietsen/ 2.400 meter of 30 minuten wandelen of 15 minuten fietsen. In totaal krijgen zo’n 50-tal lokale woonondersteunende voorzieningen bereikzones. In combinatie met de tekortzone geeft deze laag een beeld van de ruimtelijke spreiding van deze voorziening. Het beleid kan hiermee een evenwichtige ruimtelijke spreiding van de voorziening op basis van wandelafstand plannen.

  • Laag met tekortzone van buurtsportterreinen op buurtniveau (400m en 5 min. wandelen). De tekortzone is het woongebied dat het omgekeerde weergeeft van de bepaalde bereikzone. Deze datalaag wordt jaarlijks in januari geactualiseerd, op voorwaarde dat de voorziening door de bevoegde sector/dienst jaarlijks wordt beheerd en geüpdate. De voorziening kent een bepaald bereik op basis van loopafstand, rekening houdend met belangrijke barrières (water, ring, snelweg, het spoor, ...) en veilige oversteekplaatsen voor zwakke weggebruikers (tunnels, bruggen, zebrapaden met verkeerslichten). Een buurt- en wijkvoorziening krijgt een loopafstand van resp. 400 meter en 800 meter (resp. 5 en 10 min. wandelen). Voorzieningen die op stadsdeel (district of postcode) functioneren, hebben een bereik van 1600 meter (20 min. wandelen of 8 min. fietsen). De tekortzone van de voorziening geeft die woongebieden (inclusief de geplande woongebieden) weer die buiten het bereik (400 of 800m en 1600m) van een voorziening vallen. Om de tekortzone weg te werken zouden nieuwe voorzieningen in de nabijheid van deze tekortzone ingeplant moeten worden. Het beleid kan hiermee een evenwichtige ruimtelijke spreiding van voorzieningen op basis van wandelafstand plannen.