Catalog
1551 record(s)
 
Type of resources
Metadata standard
standardName
Available actions
Service types
flanderskeyword
Provided by
status
Topics
Keywords
Contact for the resource
Years
Formats
protocol
domain
Representation types
Update frequencies
Scale 1:
Resolution
INSPIRE themes
From 1 - 10 / 1551
  • De Vlaamse gemeentelijke demografische vooruitzichten 2021-2040 van Statistiek Vlaanderen maken een inschatting van de evolutie van de bevolking en van de huishoudens voor 299 gemeenten van het Vlaamse Gewest. Het aantal inwoners in Herstappe is te klein om op te nemen in de vooruitzichten.

  • Uitgebreidere set van gegevens over de landbouwgebruikspercelen die drie maal per jaar wordt geactualiseerd.

  • Deze kaart bevat kleine verkeersveiligheidsingrepen die zijn gepland, gestart of uitgevoerd op autosnelwegen en gewestwegen in Vlaanderen.Naast de gekende grote infrastructuurprojecten voert AWV ook heel wat kleine ingrepen uit op het terrein: dit zijn werken die geen grote heraanleg vragen of waarvoor geen grote/langdurige hinder wordt verwacht. Deze kleine ingrepen helpen ons wel om flinke stappen vooruit te zetten om de verkeersveiligheid op die locaties te verbeteren. De kaart bevat een overzicht vanaf 2020 tot vandaag van kleinere werken in het kader van de dynamische lijst gevaarlijke punten. Grotere ingrepen, zoals de heraanleg van een gevaarlijk kruispunt, zitten niet bij deze ‘quick wins’.

  • Deze kaart bevat kleine verkeersveiligheidsingrepen die zijn gepland, gestart of uitgevoerd op autosnelwegen en gewestwegen in Vlaanderen.Naast de gekende grote infrastructuurprojecten voert AWV ook heel wat kleine ingrepen uit op het terrein: dit zijn werken die geen grote heraanleg vragen of waarvoor geen grote/langdurige hinder wordt verwacht. Deze kleine ingrepen helpen ons wel om flinke stappen vooruit te zetten om de verkeersveiligheid op die locaties te verbeteren. De kaart bevat een overzicht vanaf 2020 tot vandaag van kleinere werken in het kader van veilige schoolroutes. Grotere ingrepen, zoals een volledige heraanleg van een kruispunt, zitten niet bij deze ‘quick wins’.

  • Deze kaart bevat kleine verkeersveiligheidsingrepen die zijn gepland, gestart of uitgevoerd op autosnelwegen en gewestwegen in Vlaanderen.Naast de gekende grote infrastructuurprojecten voert AWV ook heel wat kleine ingrepen uit op het terrein: dit zijn werken die geen grote heraanleg vragen of waarvoor geen grote/langdurige hinder wordt verwacht. Deze kleine ingrepen helpen ons wel om flinke stappen vooruit te zetten om de verkeersveiligheid op die locaties te verbeteren. De kaart bevat een overzicht vanaf 2020 tot vandaag van kleinere werken als onderdeel van MIA (Mobiliteit Innovatief Aanpakken). Daarbij wordt via kleine aanpassingen aan de infrastructuur de verkeersveiligheid verhoogd in de proeftuinen in Limburg en West-Vlaanderen. We focussen hier op een nieuwe aanpak en samenwerking met (lokale) aannemers waarbij we zo snel mogelijk resultaat op het terrein willen boeken.

  • Deze datasets bevatten een wijkindeling voor heel Vlaanderen, steeds gebaseerd op de statistische sectoren. Elke wijk bestaat uit minstens één sector, en elke sector wordt aan niet meer of minder dan één wijk toegekend. We volgen hierbij bij de indeling die gemeenten zelf hanteren. Indien we geen weet hebben van een sector-gebaseerde indeling van de gemeente zelf, dan kan dit aangevuld worden met een NIS7-gebaseerde indeling. Meer context via de projectfiche https://github.com/provinciesincijfers/gebiedsniveaus/tree/master/gemeente_statsec_wijken

  • Analysetool voor samenstelling van aangegeven landbouwpercelen.

  • Analysetool voor samenstelling en locatie van aangegeven landbouwpercelen.

  • Aslijnen van de wegen in de Atlas der Buurtwegen waar een wijzigingsdossier van toepassing is. Sinds de wet van 1841 werden de meeste openbare wegen opgetekend in de Atlas der buurtwegen. Elke gemeente heeft een atlas, waarin elke buurtweg of voetweg een eigen nummer heeft en op plan aangeduid is. Dit bestand bevat de goedgekeurde wijzigingen aan de Atlas op basis van de Buurtwegenwet. De Buurtwegenwet, waarbij de Atlas als basis beleidsdocument gold, werd op 1 september 2019 opgevolgd door het Decreet Gemeentewegen. Dit Decreet legt het kader vast voor een geïntegreerde benadering van een uniforme regelgeving voor alle gemeentewegen, ook voor buurt- en voetwegen. De Atlas der Buurtwegen blijft nog een belangrijke rol spelen als naslagwerk voor de situatie tot 1 september 2019. De gegevens uit de Atlas blijven van tel voor een gemeenteweg die als buurtweg of voetweg was gemarkeerd in de Atlas tot er over die gemeenteweg een nieuwe beslissing genomen wordt volgens het Decreet Gemeentewegen. Na zo’n nieuwe beslissing wordt die door de gemeente geregistreerd in het gemeentelijke wegenregister.