Format

WFS

53 record(s)
 
Type of resources
Metadata standard
standardName
Available actions
Service types
flanderskeyword
Provided by
status
Topics
Keywords
Contact for the resource
Years
Formats
protocol
domain
Representation types
Update frequencies
Scale 1:
Resolution
INSPIRE themes
From 1 - 10 / 53
  • Deze kaart bevat kleine verkeersveiligheidsingrepen die zijn gepland, gestart of uitgevoerd op autosnelwegen en gewestwegen in Vlaanderen.Naast de gekende grote infrastructuurprojecten voert AWV ook heel wat kleine ingrepen uit op het terrein: dit zijn werken die geen grote heraanleg vragen of waarvoor geen grote/langdurige hinder wordt verwacht. Deze kleine ingrepen helpen ons wel om flinke stappen vooruit te zetten om de verkeersveiligheid op die locaties te verbeteren. De kaart bevat een overzicht vanaf 2020 tot vandaag van kleinere werken in het kader van veilige schoolroutes. Grotere ingrepen, zoals een volledige heraanleg van een kruispunt, zitten niet bij deze ‘quick wins’.

  • Deze kaart bevat kleine verkeersveiligheidsingrepen die zijn gepland, gestart of uitgevoerd op autosnelwegen en gewestwegen in Vlaanderen.Naast de gekende grote infrastructuurprojecten voert AWV ook heel wat kleine ingrepen uit op het terrein: dit zijn werken die geen grote heraanleg vragen of waarvoor geen grote/langdurige hinder wordt verwacht. Deze kleine ingrepen helpen ons wel om flinke stappen vooruit te zetten om de verkeersveiligheid op die locaties te verbeteren. De kaart bevat een overzicht vanaf 2020 tot vandaag van kleinere werken in het kader van de dynamische lijst gevaarlijke punten. Grotere ingrepen, zoals de heraanleg van een gevaarlijk kruispunt, zitten niet bij deze ‘quick wins’.

  • Deze kaart bevat kleine verkeersveiligheidsingrepen die zijn gepland, gestart of uitgevoerd op autosnelwegen en gewestwegen in Vlaanderen.Naast de gekende grote infrastructuurprojecten voert AWV ook heel wat kleine ingrepen uit op het terrein: dit zijn werken die geen grote heraanleg vragen of waarvoor geen grote/langdurige hinder wordt verwacht. Deze kleine ingrepen helpen ons wel om flinke stappen vooruit te zetten om de verkeersveiligheid op die locaties te verbeteren. De kaart bevat een overzicht vanaf 2020 tot vandaag van kleinere werken als onderdeel van MIA (Mobiliteit Innovatief Aanpakken). Daarbij wordt via kleine aanpassingen aan de infrastructuur de verkeersveiligheid verhoogd in de proeftuinen in Limburg en West-Vlaanderen. We focussen hier op een nieuwe aanpak en samenwerking met (lokale) aannemers waarbij we zo snel mogelijk resultaat op het terrein willen boeken.

  • LZV, Langere Zwaardere Voertuigen, mogen in het kader van een proefproject rijden in Vlaanderen. Uitgebreide info over het proefproject vindt u het LZV-portaal: https://www.vlaanderen.be/langere-en-zwaardere-vrachtwagens-lzvs Om met een LZV in Vlaanderen te kunnen rijden moet u aan 3 zaken voldoen: Een correcte combinatie: LZV is een sleep die uit 3 delen bestaat, en zodoende over 2 draaipunten beschikt. Voorbeelden zijn een trekker, een oplegger en een aanhangwagen, een trekker en 2 oplegger, een vrachtwagen met een dolly en een oplegger, ... Elk deel van de combinatie is op zich een normaal voertuig, de volledige combinatie is maximaal 25,25 m lang en mag maximaal 60T wegen. Er is een vergunnigsplicht voor deze voertuigen. Een correcte chauffeur: De chauffeur van een LZV moet reeds 5 jaar een chauffeur zijn van voertuigen voor het rijbewijs CE en hoe moet daarnaast ook een bijkomende bekwaamheidsattest hebben. Een correcte route gebruiken: de beschikbare routes worden aangegeven op deze kaart. De routes zijn opgedeeld op in 2 soorten: Het basisnetwerk: de autosnelwegen, wegen in de zeehavens en enkele verbindingsstukken. Aantakkingstrajecten: een aantakkingstraject mag enkel gebruikt worden om naar een bestemming te rijden die langs het aantakkingstraject ligt. Daarnaast is er een 3de soort: De ingetrokken routes: een route kan ingetrokken worden omdat ze niet meer voldoet aan de basisvereisten. Deze routes worden dus geschrapt. Aantakkingstrajecten kunnen 2 keer per jaar aangevraagd worden, in juni en december. Elk traject wordt beoordeeld op enkele harde criteria en met en puntensysteem. De aantakkingstrajecten worden beschreven in het Ministerieel besluit. Zie ook: https://www.vlaanderen.be/langere-en-zwaardere-vrachtwagens-lzvs/het-proefproject#netwerk

  • WMS en WFS zonering- en uitvoeringsplannen

  • Deze data bevat de ijkpunten voor de opvolging van de winterse omstandigheden op gewestwegen in beheer van Agentschap Wegen en Verkeer.

  • De dataset 'toeristisch recreatief wandelnetwerk Vlaanderen' is een geïntegreerde datalaag en bevat de genummerde wandelknooppunten en de segmenten die deze knooppunten met elkaar verbindt. De brongegevens worden aangeleverd door de 5 Provinciale Toeristische Organisaties en Regionaal Landschap Lage Kempen en samengebracht tot 1 dataset door Toerisme Vlaanderen. Volgende informatie wordt als attribuut meegegeven: - het knooppuntnummer- de naam van het wandelnetwerk- de website waar je de wandelkaart kan kopen- de contactgegevens van het meldpunt in geval van onregelmatigheden op het terrein- de website van de toeristische regio- de beheerder van het wandelnetwerk

  • Deze dataset bevat informatie over de fietssnelwegen op grondgebied van het Vlaams Gewest. Het is een bundeling van de data beheerd door de 5 provincies, waardoor de data gebiedsdekkend aangeboden wordt. Naast de fietssnelwegtrajecten (al dan niet gerealiseerd), bevat de dataset ook informatie over, befietsbaarheid, kwaliteit, verlichting en autoluwe routes. Ook de alternatieve routes voor nog niet gerealiseerde fietssnelwegen, zijn beschikbaar. De fietssnelwegen zijn een initiatief van de provincies, in samenwerking met de gemeenten en de Vlaamse overheid. Op termijn zullen de fietssnelwegen alle Vlaamse steden vlot met elkaar verbinden, goed voor een netwerk van 2700 kilometer. Zo stimuleren we pendelaars om de auto thuis te laten en regelmatiger voor de fiets te kiezen.De aanbieders van deze informatie trachten deze zo accuraat mogelijk te houden maar kunnen geen garanties geven dat deze te allen tijde accuraat is en zijn daarom niet aansprakelijk voor schade als gevolg van het gebruik van deze informatie. Eventuele fouten kan u melden via www.Fietssnelwegen.be/contact

  • Deze service bevat informatie over de fietssnelwegen op grondgebied van het Vlaams Gewest. Het is een bundeling van de data beheerd door de 5 provincies, waardoor de data gebiedsdekkend aangeboden wordt. Naast de fietssnelwegtrajecten (al dan niet gerealiseerd), bevat de dataset ook informatie over, befietsbaarheid, kwaliteit, verlichting en autoluwe routes. Ook de alternatieve routes voor nog niet gerealiseerde fietssnelwegen, zijn beschikbaar. De fietssnelwegen zijn een initiatief van de provincies, in samenwerking met de gemeenten en de Vlaamse overheid. Op termijn zullen de fietssnelwegen alle Vlaamse steden vlot met elkaar verbinden, goed voor een netwerk van 2700 kilometer. Zo stimuleren we pendelaars om de auto thuis te laten en regelmatiger voor de fiets te kiezen. De aanbieders van deze informatie trachten deze zo accuraat mogelijk te houden maar kunnen geen garanties geven dat deze te allen tijde accuraat is en zijn daarom niet aansprakelijk voor schade als gevolg van het gebruik van deze informatie. Eventuele fouten kan u melden via www.Fietssnelwegen.be/contact

  • De dataset 'toeristisch recreatief fietsnetwerk Vlaanderen is een geïntegreerde datalaag en bevat de genummerde fietsknooppunten en de segmenten die deze knooppunten met elkaar verbindt. De brongegevens worden aangeleverd door de 5 Provinciale Toeristische Organisaties en samengebracht tot 1 dataset door Toerisme Vlaanderen. Volgende informatie wordt als attribuut meegegeven: - het knooppuntnummer - de naam van het fietsnetwerk - de website waar je de fietskaart kan kopen - de contactgegevens van het meldpunt in geval van onregelmatigheden op het terrein - de website van de toeristische regio - de beheerder van het fietsnetwerk.