From 1 - 10 / 24
  • <p class="">Deze dataset bevat de de aantal aanvragen met betrekking tot de minimale levering aardgas per winterperiode per gemeente en per markt.</p><p class="MsoListParagraph" style="margin-left:54.0pt;text-indent:-18.0pt; mso-list:l0 level1 lfo2"><b><span lang="NL" style="background:yellow; mso-highlight:yellow;mso-ansi-language:NL"><o:p></o:p></span></b></p>

  • <p>In deze dataset zijn alle <span style="font-family: inherit; font-size: 0.875rem;">decentrale productie-installaties opgenomen die gekoppeld zijn aan het distributienet per gemeente en per maand</span><span style="font-size: 0.875rem;">.</span><br/></p><p style="font-family: sans-serif;"><i style="font-weight: 700;">Disclaimer:</i></p><p style="font-family: sans-serif;"><i style="font-family: inherit; font-size: 0.875rem;"><span style="font-size: 11pt; font-family: Calibri, sans-serif;">Fluvius spant zich in om volledige en actuele informatie aan te bieden. Niettemin kan Fluvius niet garanderen dat alle weergegeven informatie en data volledig of correct is. De informatie en data kunnen onvolledig zijn en fouten, vergissingen of omissies bevatten.</span></i><span style="font-size: 0.875rem;">  </span></p>

  • <p><span style="color: rgb(100, 100, 100); font-family: roboto, sans-serif; font-size: medium;">Het aantal premies per gemeente vind je terug op </span><a href="https://apps.energiesparen.be/energiekaart/vlaanderen" style="background-color: rgb(255, 255, 255); font-family: roboto, sans-serif; font-size: medium; font-weight: 400;" target="_blank">energiesparen.be</a><span style="color: rgb(100, 100, 100); font-family: roboto, sans-serif; font-size: medium;">.</span><br/></p>

  • <p>In deze dataset zijn de totale aantal toegangspunten opgenomen met minstens 1 leveringscontract.<br/></p>

  • <p>In deze open dataset kan je het aantal toegangspunten bij de sociale- en uitzonderingsleverancier beheerd door Fluvius per energie per hoofdgemeente terugvinden. De hoofdgemeente bepalen we aan de hand van de postcode waar het punt zich bevindt (leveringsadres).</p><p>Het gaat hier zowel om huishoudelijke als niet-huishoudelijke klanten.</p><p><span style="font-weight: bolder;">Sociale leverancier:</span> leverancier verantwoordelijk voor het coördineren van de activiteiten rond sociale openbare dienstverplichtingen.</p><p><span style="font-weight: bolder;">Uitzonderingsleverancier:</span> de distributienetbeheerder staat in zeer specifieke omstandigheden tijdelijk als toegangshouder in het toegangsregister, in afwachting van afsluiting of van regularisatie van de situatie.</p><p><b>Noodleverancier:</b> De leverancier die elektriciteit en/of aardgas moet leveren aan verbruikers van wie de leverancier in gebreke blijft.  (bv. als gevolg van een faillissement, intrekking van het leveringscontract, stopzetten van de leveranciersactiviteiten, ontzegging van de toegang tot het distributienet.).<br/></p>

  • <p>Deze dataset bevat alle aangemelde laadpunten voor elektrische voertuigen. Per installatie vind je het jaar van indienstname, het vermogen, op welk spanningsniveau het laadpunt is aangesloten en de postcode<span style="font-size: 0.875rem;">.</span><br/></p><p style="font-family: sans-serif;"><i style="font-weight: 700;">Disclaimer:</i></p><p style="font-family: sans-serif;"><i style="font-family: inherit; font-size: 0.875rem;"><span style="font-size: 11pt; font-family: Calibri, sans-serif;">Fluvius spant zich in om volledige en actuele informatie aan te bieden. Niettemin kan Fluvius niet garanderen dat alle weergegeven informatie en data volledig of correct is. De informatie en data kunnen onvolledig zijn en fouten, vergissingen of omissies bevatten. Fluvius rapporteert enkel de laadpunten die in haar systemen gekend zijn, zonder de bedoeling te hebben om een volledig overzicht te geven van alle (publieke) laadfaciliteiten.</span></i><i><span style="font-size: 0.875rem;">  </span></i></p>

  • <p>Open dataset bevat de individuele verbruiksgegevens van 100 geanonimiseerde digitale meters gas. De verbruiken zijn uitgelezen gedurende 2021. De basis redenering die gebruikt is voor deze waarden zijn:</p><ul><li>enkel meters die alle uitlezingen gedurende 2021 hadden en geen ongebruikte meters (jaarverbruik &gt; 0)</li><li>outliers uitgefilterd (percentiel 99)</li><li>90 G4 + 10 G6 meters = uurwaarden voor 100 gasmeters (Verdeling gebaseerd op de verhouding tussen G4 en G6 meters waarvoor we in 2021 voor alle dagen een uitlezing hebben, en het jaarverbruik &gt; 0 is (geen ongebruikte meters). Dezelfde verhouding vonden we terug na het uitfilteren van de outliers, nl 90% G4 t.o.v. 10% G6 meters)</li><li>geanonimiseerd</li></ul><p>In de kolommen kan je de jaar verbruiken terug vinden. Als bijlage in het zip bestand staan de uurwaarden van de meting voor deze toegangspunten.</p>

  • <p>In deze open dataset kan je het aantal toegangspunten bij de sociale- en uitzonderingsleverancier beheerd door Fluvius per energie per hoofdgemeente terugvinden. De hoofdgemeente bepalen we aan de hand van de postcode waar het punt zich bevindt (leveringsadres). </p><p>Het gaat hier zowel om huishoudelijke als niet-huishoudelijke klanten.</p><p><b>Sociale leverancier:</b> leverancier verantwoordelijk voor het coördineren van de activiteiten rond sociale openbare dienstverplichtingen.</p><p><b>Uitzonderingsleverancier:</b> de distributienetbeheerder staat in zeer specifieke omstandigheden tijdelijk als toegangshouder in het toegangsregister, in afwachting van afsluiting of van regularisatie van de situatie.</p>

  • <p>In deze open dataset kan je het aantal actieve budgetmeters met een aansluiting op het Vlaamse grondgebied beheerd door Fluvius per energie per hoofdgemeente en aantal digitale of klassieke meters terugvinden. </p><p>De hoofdgemeente bepalen we aan de hand van de postcode waar het punt zich bevindt (leveringsadres).</p>

  • <p>Binnen Fluvius definiëren we een klacht als een uiting van ontevredenheid van een externe partij over Fluvius, haar dienstverlening en/of producten. We grijpen elke melding aan als een opportuniteit om onze producten, onze  dienstverlening of processen te optimaliseren. De klachten zijn opgesplitst in type klacht, terecht of onterecht en per product.</p>