From 1 - 10 / 17
  • Deze kaart bevat kleine verkeersveiligheidsingrepen die zijn gepland, gestart of uitgevoerd op autosnelwegen en gewestwegen in Vlaanderen.Naast de gekende grote infrastructuurprojecten voert AWV ook heel wat kleine ingrepen uit op het terrein: dit zijn werken die geen grote heraanleg vragen of waarvoor geen grote/langdurige hinder wordt verwacht. Deze kleine ingrepen helpen ons wel om flinke stappen vooruit te zetten om de verkeersveiligheid op die locaties te verbeteren. De kaart bevat een overzicht vanaf 2020 tot vandaag van kleinere werken in het kader van de dynamische lijst gevaarlijke punten. Grotere ingrepen, zoals de heraanleg van een gevaarlijk kruispunt, zitten niet bij deze ‘quick wins’.

  • Deze kaart bevat kleine verkeersveiligheidsingrepen die zijn gepland, gestart of uitgevoerd op autosnelwegen en gewestwegen in Vlaanderen.Naast de gekende grote infrastructuurprojecten voert AWV ook heel wat kleine ingrepen uit op het terrein: dit zijn werken die geen grote heraanleg vragen of waarvoor geen grote/langdurige hinder wordt verwacht. Deze kleine ingrepen helpen ons wel om flinke stappen vooruit te zetten om de verkeersveiligheid op die locaties te verbeteren. De kaart bevat een overzicht vanaf 2020 tot vandaag van kleinere werken als onderdeel van MIA (Mobiliteit Innovatief Aanpakken). Daarbij wordt via kleine aanpassingen aan de infrastructuur de verkeersveiligheid verhoogd in de proeftuinen in Limburg en West-Vlaanderen. We focussen hier op een nieuwe aanpak en samenwerking met (lokale) aannemers waarbij we zo snel mogelijk resultaat op het terrein willen boeken.

  • Deze kaart bevat kleine verkeersveiligheidsingrepen die zijn gepland, gestart of uitgevoerd op autosnelwegen en gewestwegen in Vlaanderen.Naast de gekende grote infrastructuurprojecten voert AWV ook heel wat kleine ingrepen uit op het terrein: dit zijn werken die geen grote heraanleg vragen of waarvoor geen grote/langdurige hinder wordt verwacht. Deze kleine ingrepen helpen ons wel om flinke stappen vooruit te zetten om de verkeersveiligheid op die locaties te verbeteren. De kaart bevat een overzicht vanaf 2020 tot vandaag van kleinere werken in het kader van veilige schoolroutes. Grotere ingrepen, zoals een volledige heraanleg van een kruispunt, zitten niet bij deze ‘quick wins’.

  • Web Coverage Service met data aangaande bodemgebruik en bodembedekking (OGC:WCS overdrachtservice)

  • Web Map Service met data aangaande bodemgebruik en bodembedekking

  • De kaart bevat de geplande en gerealiseerde ontsnipperingsprojecten ter hoogte van (gewest-)wegen in Vlaanderen. Dergelijke projecten bieden een antwoord op versnippering door weginfrastructuur. Leefgebieden en migratieroutes van inheemse fauna worden opnieuw met elkaar verbonden door ontsnipperende maatregelen. Deze kunnen heel zichtbaar zijn, bijvoorbeeld onder de vorm van ecoducten, maar ook minder opvallend, zoals ecoduikers of ecotunnels met een begeleidend raster.De Vlaamse overheid werkt sinds september 2020 voor dergelijke projecten met een onderbouwd meerjarenprogramma, namelijk het ‘Vlaams Actieprogramma Ecologische Ontsnippering (VAPEO) – deel I (Wegen)’. Het legt de samenwerking vast tussen het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV), het Departement Omgeving (DOMG) en het Agentschap Natuur en Bos (ANB) voor de financiering en uitvoering van ontsnipperingsprojecten. Het Instituut voor Natuur en Bosonderzoek (INBO) levert wetenschappelijke ondersteuning.

  • Deze laag bevat dienstenzones (autosnelwegparkings), P&R, Hoppinpunten en carpoolparkings gelegen langs gewest- en autosnelwegen in Vlaanderen. Deze parkeerterreinen worden aangeduid door veelhoekige meetkundige figuren (polygonen) waarbinnen de (parkeer)infrastructuur, exploitatievormen en natuurelementen gelegen zijn.

  • Deze laag bevat de verschillende soorten parkeerplaatsen die gelegen op dienstenzones (autosnelwegparkings), P&R, Hoppinpunten en carpoolparkings gelegen langs gewest- en autosnelwegen in Vlaanderen. Hierbij worden o.a. bus, fiets, motorfiets, personenvervoer, vrachtwagens en mobilhomes weergegeven.

  • <p>Deze GIS datalaag (GBK_straten) bevat voor het grondgebied van Gent alle straten. De GBK_straten laag wordt automatisch aangemaakt uit de GBK_wegsegmenten (Deze laatste laag wordt beheerd door de dienst Wegen, Bruggen en Waterlopen).</p>

  • <p>Deze GIS datalaag (GBK_wegsegmenten) is een lijnenbestand die de lijnstukken tussen wegkruisingen verbindt. Wegsegmenten (of wegverbindingen) met dezelfde CRAB code vormen samen een straatas (zie dataset Straten Gent).</p>