Keyword

verkeersinfrastructuur

9 record(s)
 
Type of resources
Metadata standard
standardName
Available actions
Service types
flanderskeyword
Provided by
status
Topics
Keywords
Contact for the resource
Years
Formats
protocol
domain
Representation types
Update frequencies
Scale 1:
INSPIRE themes
From 1 - 9 / 9
  • Het Vlaamse Fietsnetwerk wordt gevormd door het Bovenlokaal Functioneel Fietsroutenetwerk (BFF). Dit fietsroutenetwerk betreft een wensnetwerk: Bepaalde delen van het netwerk reeds zijn gerealiseerd, andere delen van dit netwerk dienen nog gerealiseerd te worden. Het BFF bestaat uit fietssnelwegen, hoofdroutes, functionele routes en alternatieve routes. Op dit netwerk sluiten ook lokale fietsroutes aan.

  • Deze kaart bevat kleine verkeersveiligheidsingrepen die zijn gepland, gestart of uitgevoerd op autosnelwegen en gewestwegen in Vlaanderen.Naast de gekende grote infrastructuurprojecten voert AWV ook heel wat kleine ingrepen uit op het terrein: dit zijn werken die geen grote heraanleg vragen of waarvoor geen grote/langdurige hinder wordt verwacht. Deze kleine ingrepen helpen ons wel om flinke stappen vooruit te zetten om de verkeersveiligheid op die locaties te verbeteren. De kaart bevat een overzicht vanaf 2020 tot vandaag van kleinere werken in het kader van de dynamische lijst gevaarlijke punten. Grotere ingrepen, zoals de heraanleg van een gevaarlijk kruispunt, zitten niet bij deze ‘quick wins’.

  • Deze kaart bevat kleine verkeersveiligheidsingrepen die zijn gepland, gestart of uitgevoerd op autosnelwegen en gewestwegen in Vlaanderen.Naast de gekende grote infrastructuurprojecten voert AWV ook heel wat kleine ingrepen uit op het terrein: dit zijn werken die geen grote heraanleg vragen of waarvoor geen grote/langdurige hinder wordt verwacht. Deze kleine ingrepen helpen ons wel om flinke stappen vooruit te zetten om de verkeersveiligheid op die locaties te verbeteren. De kaart bevat een overzicht vanaf 2020 tot vandaag van kleinere werken in het kader van veilige schoolroutes. Grotere ingrepen, zoals een volledige heraanleg van een kruispunt, zitten niet bij deze ‘quick wins’.

  • Deze kaart bevat kleine verkeersveiligheidsingrepen die zijn gepland, gestart of uitgevoerd op autosnelwegen en gewestwegen in Vlaanderen.Naast de gekende grote infrastructuurprojecten voert AWV ook heel wat kleine ingrepen uit op het terrein: dit zijn werken die geen grote heraanleg vragen of waarvoor geen grote/langdurige hinder wordt verwacht. Deze kleine ingrepen helpen ons wel om flinke stappen vooruit te zetten om de verkeersveiligheid op die locaties te verbeteren. De kaart bevat een overzicht vanaf 2020 tot vandaag van kleinere werken als onderdeel van MIA (Mobiliteit Innovatief Aanpakken). Daarbij wordt via kleine aanpassingen aan de infrastructuur de verkeersveiligheid verhoogd in de proeftuinen in Limburg en West-Vlaanderen. We focussen hier op een nieuwe aanpak en samenwerking met (lokale) aannemers waarbij we zo snel mogelijk resultaat op het terrein willen boeken.

  • Fietssnelwegen zijn intensief te gebruiken doorgaande fietsroutes tussen steden en belangrijke attractiepolen, uitgerust met kwalitatief hoogwaardige infrastructuur. Het fietssnelwegennetwerk is een wensnetwerk: bepaalde fietssnelwegen bestaan al, maar andere moeten nog gerealiseerd worden. Het potentieel van een fietssnelweg geeft aan hoeveel van de voertuigkilometers in Vlaanderen potentieel op een fietssnelweg kunnen plaatsvinden. In de visualisatie van de WMS-service wordt het fietspotentieel ingedeeld in zes categorieën; vijf klassen met gelijke aantallen (kwantielen), waarbij de laagste categorie werd opgeplitst voor de extra klasse (0-25).

  • Deze service bevat informatie over de fietssnelwegen op grondgebied van het Vlaams Gewest. Het is een bundeling van de data beheerd door de 5 provincies, waardoor de data gebiedsdekkend aangeboden wordt. Naast de fietssnelwegtrajecten (al dan niet gerealiseerd), bevat de dataset ook informatie over, befietsbaarheid, kwaliteit, verlichting en autoluwe routes. Ook de alternatieve routes voor nog niet gerealiseerde fietssnelwegen, zijn beschikbaar. De fietssnelwegen zijn een initiatief van de provincies, in samenwerking met de gemeenten en de Vlaamse overheid. Op termijn zullen de fietssnelwegen alle Vlaamse steden vlot met elkaar verbinden, goed voor een netwerk van 2700 kilometer. Zo stimuleren we pendelaars om de auto thuis te laten en regelmatiger voor de fiets te kiezen. De aanbieders van deze informatie trachten deze zo accuraat mogelijk te houden maar kunnen geen garanties geven dat deze te allen tijde accuraat is en zijn daarom niet aansprakelijk voor schade als gevolg van het gebruik van deze informatie. Eventuele fouten kan u melden via www.Fietssnelwegen.be/contact

  • Deze service bevat informatie over de fietssnelwegen op grondgebied van het Vlaams Gewest. Het is een bundeling van de data beheerd door de 5 provincies, waardoor de data gebiedsdekkend aangeboden wordt. Naast de fietssnelwegtrajecten (al dan niet gerealiseerd), bevat de dataset ook informatie over, befietsbaarheid, kwaliteit, verlichting en autoluwe routes. Ook de alternatieve routes voor nog niet gerealiseerde fietssnelwegen, zijn beschikbaar. De fietssnelwegen zijn een initiatief van de provincies, in samenwerking met de gemeenten en de Vlaamse overheid. Op termijn zullen de fietssnelwegen alle Vlaamse steden vlot met elkaar verbinden, goed voor een netwerk van 2700 kilometer. Zo stimuleren we pendelaars om de auto thuis te laten en regelmatiger voor de fiets te kiezen. De aanbieders van deze informatie trachten deze zo accuraat mogelijk te houden maar kunnen geen garanties geven dat deze te allen tijde accuraat is en zijn daarom niet aansprakelijk voor schade als gevolg van het gebruik van deze informatie. Eventuele fouten kan u melden via www.Fietssnelwegen.be/contact

  • Publieke laag van Verkeersregelinstallaties voor het project Mobilidata. Intelligente VRI’s (iVRI’s) zijn de nieuwe generatie verkeersregelinstallaties en kunnen informatie zenden (tijd tot groen), maar ook informatie ontvangen en op tijd ‘zien’ welk verkeer eraan komt. Realtime optimalisatie van de regelingen en prioriteit geven op een kruising aan bepaalde groepen weggebruikers (OV, zware vrachtwagens, fietsers, nood- en hulpdiensten) worden daarmee mogelijk voor wegbeheerders.

  • Deze service bevat de trajecten van de fietssnelwegen op grondgebied van het Vlaams Gewest. Het is een bundeling van de data van de 5 provincies, waardoor de data gebiedsdekkend aangeboden wordt. De service bevat enkel de ligging (met enkele attributen zoals het F-nummer en de naam), maar geeft geen informatie over de befietsbaarheid van de trajecten. De data bevat dus zowel gerealiseerde als nog niet gerealiseerde fietssnelwegen.