Keyword

vervoer over land

10 record(s)
 
Type of resources
Metadata standard
standardName
Available actions
flanderskeyword
Provided by
status
Topics
Keywords
Contact for the resource
Years
Formats
protocol
domain
Representation types
Update frequencies
Scale 1:
INSPIRE themes
From 1 - 10 / 10
  • Het Vlaamse Fietsnetwerk wordt gevormd door het Bovenlokaal Functioneel Fietsroutenetwerk (BFF). Dit fietsroutenetwerk betreft een wensnetwerk: Bepaalde delen van het netwerk reeds zijn gerealiseerd, andere delen van dit netwerk dienen nog gerealiseerd te worden. Het BFF bestaat uit fietssnelwegen, hoofdroutes, functionele routes en alternatieve routes. Op dit netwerk sluiten ook lokale fietsroutes aan.

  • Fietssnelwegen zijn intensief te gebruiken doorgaande fietsroutes tussen steden en belangrijke attractiepolen, uitgerust met kwalitatief hoogwaardige infrastructuur. Het fietssnelwegennetwerk is een wensnetwerk: bepaalde fietssnelwegen bestaan al, maar andere moeten nog gerealiseerd worden. Het potentieel van een fietssnelweg geeft aan hoeveel van de voertuigkilometers in Vlaanderen potentieel op een fietssnelweg kunnen plaatsvinden. In de visualisatie van de WMS-service wordt het fietspotentieel ingedeeld in zes categorieën; vijf klassen met gelijke aantallen (kwantielen), waarbij de laagste categorie werd opgeplitst voor de extra klasse (0-25).

  • De dataset bevat het overzicht van alle Hoppinzuilen in Vlaanderen. Deze zijn onlosmakelijk verbonden aan en een inherent onderdeel van de dataset die het overzicht van alle Hoppinpunten in Vlaanderen bevat. Voor meer info omtrent Hoppinpunten: https://www.vlaanderen.be/basisbereikbaarheid/combimobiliteit/hoppinpunten BVR-Hoppinpunten: https://codex.vlaanderen.be/Zoeken/Document.aspx?DID=1036828&param=inhoud&ref=search&AVIDS=1445419

  • De dataset bevat het overzicht van alle geplande en gerealiseerde Hoppinpunten in Vlaanderen zoals bepaald vanuit de 15 vervoerregio's. Een Hoppinpunt is slechts volledig gerealiseerd en operationeel wanneer het voldoet aan de richtlijnen uit het BVR Hoppinpunten, de ontwerpwijzer en de Hoppin-huisstijlgids. Bestaande knooppunten die nog niet voldoen aan deze richtlijnen, maar wel reeds fungeren als een belangrijk knoop- of overstappunt in het netwerk worden beschouwd als een mobiliteitsknooppunt. Voor meer info omtrent Hoppinpunten: https://www.vlaanderen.be/basisbereikbaarheid/combimobiliteit/hoppinpunten BVR-Hoppinpunten: https://codex.vlaanderen.be/Zoeken/Document.aspx?DID=1036828&param=inhoud&ref=search&AVIDS=1445419

  • De dataset bevat het overzicht van alle geplande en gerealiseerde Hoppinpunten en hun Hoppinzuilen in Vlaanderen zoals bepaald vanuit de 15 vervoerregio's. Een Hoppinpunt is slechts volledig gerealiseerd en operationeel wanneer het voldoet aan de richtlijnen uit het BVR Hoppinpunten, de ontwerpwijzer en de Hoppin-huisstijlgids. Bestaande knooppunten die nog niet voldoen aan deze richtlijnen, maar wel reeds fungeren als een belangrijk knoop- of overstappunt in het netwerk worden beschouwd als een mobiliteitsknooppunt. Voor meer info omtrent Hoppinpunten: https://www.vlaanderen.be/basisbereikbaarheid/combimobiliteit/hoppinpunten BVR-Hoppinpunten: https://codex.vlaanderen.be/Zoeken/Document.aspx?DID=1036828&param=inhoud&ref=search&AVIDS=1445419

  • De dataset bevat het overzicht van alle geplande en gerealiseerde Hoppinpunten in Vlaanderen zoals bepaald vanuit de 15 vervoerregio's. Een Hoppinpunt is slechts volledig gerealiseerd en operationeel wanneer het voldoet aan de richtlijnen uit het BVR Hoppinpunten, de ontwerpwijzer en de Hoppin-huisstijlgids. Bestaande knooppunten die nog niet voldoen aan deze richtlijnen, maar wel reeds fungeren als een belangrijk knoop- of overstappunt in het netwerk worden beschouwd als een mobiliteitsknooppunt. Voor meer info omtrent Hoppinpunten: https://www.vlaanderen.be/basisbereikbaarheid/combimobiliteit/hoppinpunten BVR-Hoppinpunten: https://codex.vlaanderen.be/Zoeken/Document.aspx?DID=1036828&param=inhoud&ref=search&AVIDS=1445419

  • De dataset bevat het overzicht van alle Hoppinzuilen in Vlaanderen. Deze zijn onlosmakelijk verbonden aan en een inherent onderdeel van de dataset die het overzicht van alle Hoppinpunten in Vlaanderen bevat. Voor meer info omtrent Hoppinpunten: https://www.vlaanderen.be/basisbereikbaarheid/combimobiliteit/hoppinpunten BVR-Hoppinpunten: https://codex.vlaanderen.be/Zoeken/Document.aspx?DID=1036828&param=inhoud&ref=search&AVIDS=1445419

  • Publieke laag van Verkeersregelinstallaties voor het project Mobilidata. Intelligente VRI’s (iVRI’s) zijn de nieuwe generatie verkeersregelinstallaties en kunnen informatie zenden (tijd tot groen), maar ook informatie ontvangen en op tijd ‘zien’ welk verkeer eraan komt. Realtime optimalisatie van de regelingen en prioriteit geven op een kruising aan bepaalde groepen weggebruikers (OV, zware vrachtwagens, fietsers, nood- en hulpdiensten) worden daarmee mogelijk voor wegbeheerders.

  • Deze laag bevat dienstenzones (autosnelwegparkings), P&R, Hoppinpunten en carpoolparkings gelegen langs gewest- en autosnelwegen in Vlaanderen. Deze parkeerterreinen worden aangeduid door veelhoekige meetkundige figuren (polygonen) waarbinnen de (parkeer)infrastructuur, exploitatievormen en natuurelementen gelegen zijn.

  • Deze laag bevat de verschillende soorten parkeerplaatsen die gelegen op dienstenzones (autosnelwegparkings), P&R, Hoppinpunten en carpoolparkings gelegen langs gewest- en autosnelwegen in Vlaanderen. Hierbij worden o.a. bus, fiets, motorfiets, personenvervoer, vrachtwagens en mobilhomes weergegeven.