Format

WFS

12 record(s)
 
Type of resources
Metadata standard
standardName
Available actions
Service types
flanderskeyword
Provided by
status
Topics
Keywords
Contact for the resource
Years
Formats
Representation types
Update frequencies
Scale 1:
Resolution
INSPIRE themes
From 1 - 10 / 12
  • De dataset 'toeristisch recreatief wandelnetwerk Vlaanderen' is een geïntegreerde datalaag en bevat de genummerde wandelknooppunten en de segmenten die deze knooppunten met elkaar verbindt. De brongegevens worden aangeleverd door de 5 Provinciale Toeristische Organisaties en Regionaal Landschap Lage Kempen en samengebracht tot 1 dataset door Toerisme Vlaanderen. Volgende informatie wordt als attribuut meegegeven: - het knooppuntnummer - de naam van het wandelnetwerk - de website waar je de wandelkaart kan kopen - de contactgegevens van het meldpunt in geval van onregelmatigheden op het terrein - de website van de toeristische regio - de beheerder van het wandelnetwerk

  • Deze dataset bevat informatie over de fietssnelwegen op grondgebied van het Vlaams Gewest. Het is een bundeling van de data beheerd door de 5 provincies, waardoor de data gebiedsdekkend aangeboden wordt. Naast de fietssnelwegtrajecten (al dan niet gerealiseerd), bevat de dataset ook informatie over, befietsbaarheid, kwaliteit, verlichting en autoluwe routes. Ook de alternatieve routes voor nog niet gerealiseerde fietssnelwegen, zijn beschikbaar. De fietssnelwegen zijn een initiatief van de provincies, in samenwerking met de gemeenten en de Vlaamse overheid. Op termijn zullen de fietssnelwegen alle Vlaamse steden vlot met elkaar verbinden, goed voor een netwerk van 2700 kilometer. Zo stimuleren we pendelaars om de auto thuis te laten en regelmatiger voor de fiets te kiezen. De aanbieders van deze informatie trachten deze zo accuraat mogelijk te houden maar kunnen geen garanties geven dat deze te allen tijde accuraat is en zijn daarom niet aansprakelijk voor schade als gevolg van het gebruik van deze informatie. Eventuele fouten kan u melden via www.Fietssnelwegen.be/contact

  • Deze service bevat informatie over de fietssnelwegen op grondgebied van het Vlaams Gewest. Het is een bundeling van de data beheerd door de 5 provincies, waardoor de data gebiedsdekkend aangeboden wordt. Naast de fietssnelwegtrajecten (al dan niet gerealiseerd), bevat de dataset ook informatie over, befietsbaarheid, kwaliteit, verlichting en autoluwe routes. Ook de alternatieve routes voor nog niet gerealiseerde fietssnelwegen, zijn beschikbaar. De fietssnelwegen zijn een initiatief van de provincies, in samenwerking met de gemeenten en de Vlaamse overheid. Op termijn zullen de fietssnelwegen alle Vlaamse steden vlot met elkaar verbinden, goed voor een netwerk van 2700 kilometer. Zo stimuleren we pendelaars om de auto thuis te laten en regelmatiger voor de fiets te kiezen. De aanbieders van deze informatie trachten deze zo accuraat mogelijk te houden maar kunnen geen garanties geven dat deze te allen tijde accuraat is en zijn daarom niet aansprakelijk voor schade als gevolg van het gebruik van deze informatie. Eventuele fouten kan u melden via www.Fietssnelwegen.be/contact

  • De dataset 'toeristisch recreatief fietsnetwerk Vlaanderen is een geïntegreerde datalaag en bevat de genummerde fietsknooppunten en de segmenten die deze knooppunten met elkaar verbindt. De brongegevens worden aangeleverd door de 5 Provinciale Toeristische Organisaties en samengebracht tot 1 dataset door Toerisme Vlaanderen. Volgende informatie wordt als attribuut meegegeven: - het knooppuntnummer - de naam van het fietsnetwerk - de website waar je de fietskaart kan kopen - de contactgegevens van het meldpunt in geval van onregelmatigheden op het terrein - de website van de toeristische regio - de beheerder van het fietsnetwerk.

  • De dataset 'toeristisch recreatief ruiternetwerk Vlaanderen' is een geïntegreerde datalaag en bevat de genummerde ruiterknooppunten en de segmenten die deze knooppunten met elkaar verbindt. De brongegevens worden aangeleverd door de Provinciale Toeristische Organisaties en Regionale Landschappen en samengebracht tot 1 dataset door Toerisme Vlaanderen. Volgende informatie wordt als attribuut meegegeven: - het knooppuntnummer - de naam van het ruiternetwerk - de website waar je de kaart kan kopen - de contactgegevens van het meldpunt in geval van onregelmatigheden op het terrein - de website van de toeristische regio - de beheerder van het ruiternetwerk.

  • Aslijnen van de wegen in de Atlas der Buurtwegen waar een wijzigingsdossier van toepassing is. De gegevens bevatten de wijzigingen tot 31 augustus 2019. Dossiers vanaf 1 september 2019 vallen onder de bevoegdheid van de steden en gemeenten.

  • De risicozones overstroming zijn een combinatie van zowel de gemodelleerde overstromingsgebieden als de recent overstroomde gebieden gecorrigeerd aan de hand van het Digitaal Hoogte Model-Vlaanderen (DHM). Beide kaarten werden via een omhullende contour gecombineerd. Risicozones voor overstromingen zijn plaatsen die aan terugkerende en belangrijke overstromingen blootgesteld werden of kunnen blootgesteld worden.

  • RIS of River Information Services is een pakket van uiteenlopende diensten die het verkeers- en vervoersproces in de binnenvaart moeten optimaliseren. RIS stroomlijnt de informatie-uitwisseling tussen de beheerders en de gebruikers van de waterwegen en beoogt een bijdrage te leveren aan een veilig en efficiënt transportproces. De RIS-index is een belangrijke set van referentiegegevens die door verschillende RIS-toepassingen wordt aangewend. Deze referentiegegevens hebben betrekking op objecten op en langsheen de waterweg (kunstwerken, kaaien, bolders, steigers,...) en vaarwegsecties (samenvloeiingen, hectometerpunten,...). Deze gegevens maken het mogelijk om informatie voor de waterweggebruikers zo exact mogelijk te bepalen. Het formaat waarin de gegevens moeten beschikbaar gesteld worden, is binnen de Europese expertengroepen ontwikkeld en als standaard opgelegd. Binnen deze dataset zijn de as van de vaarweg en de knooppunten in het waternetwerk terug te vinden. De metadata van de WMS/WFS staan onder, WMS: https://metadata.vlaanderen.be/srv/dut/catalog.search#/metadraf/a730cf61-2ae0-468e-ac8e-8c75ae76f754 WFS: https://metadata.vlaanderen.be/srv/dut/catalog.search#/metadata/5c412b19-f5af-4dea-b8ac-9e869a6f97b8

  • Het tragewegenregister bevat de geïnventariseerde trage wegen in Vlaanderen. Hieronder wordt verstaan: wegen die in hoofdzaak dienen voor traag verkeer (voetgangers, fietsers en/of ruiters, evt. gecombineerd met landbouw- of dienstvoertuigen) en die openbaar gebruikt worden. De databank bevat ook niet-afgeschafte buurt- en voetwegen die niet (meer) toegankelijk zijn. De service bevat eveneens fotolocaties met hyperlink naar een terreinfoto van de locatie. De provincies ondersteunen de gemeenten proactief in het lokale beleid rond trage wegen. Ze zorgen mee voor de inventarisatie van trage wegen en voor de opmaak en de uitvoering van beleidsplannen trage wegen. De provincies beschikken daardoor over heel wat inventarissen van trage wegen. Deze inventarissen zijn opgemaakt op gemeentelijk niveau door uiteenlopende organisaties (gemeente zelf, intercommunale, regionale landschappen, Trage Wegen vzw, ...) met uiteenlopende methodologieën. Om hiervan een Vlaamse gebiedsdekkende laag te maken, hebben de 5 provincies een gemeenschappelijke databankstructuur opgesteld. Alle gemeentelijke inventarissen worden geleidelijk 'vertaald' naar deze uniforme databankstructuur. De data worden geometrisch ook afgestemd op het Wegenregister. Dit is een samenwerking tussen de provinciale diensten mobiliteit, met technische ondersteuning door de GIS-diensten. De datalaag Trage Wegen wordt permanent aangevuld naarmate er nieuwe inventarissen omgezet worden naar de interprovinciale databankstructuur (inhoudelijk) en Wegenregister (geometrisch).

  • Het tragewegenregister bevat de geïnventariseerde trage wegen in Vlaanderen. Hieronder wordt verstaan: wegen die in hoofdzaak dienen voor traag verkeer (voetgangers, fietsers en/of ruiters, evt. gecombineerd met landbouw- of dienstvoertuigen) en die openbaar gebruikt worden. De databank bevat ook niet-afgeschafte buurt- en voetwegen die niet (meer) toegankelijk zijn. De service bevat eveneens fotolocaties met hyperlink naar een terreinfoto van de locatie. De provincies ondersteunen de gemeenten proactief in het lokale beleid rond trage wegen. Ze zorgen mee voor de inventarisatie van trage wegen en voor de opmaak en de uitvoering van beleidsplannen trage wegen. De provincies beschikken daardoor over heel wat inventarissen van trage wegen. Deze inventarissen zijn opgemaakt op gemeentelijk niveau door uiteenlopende organisaties (gemeente zelf, intercommunale, regionale landschappen, Trage Wegen vzw, ...) met uiteeenlopende methodologieën. Om hiervan een Vlaamse gebiedsdekkende laag te maken, hebben de 5 provincies een gemeenschappelijke databankstructuur opgesteld. Alle gemeentelijke inventarissen worden geleidelijk 'vertaald' naar deze uniforme databankstructuur. De data worden geometrisch ook afgestemd op het Wegenregister.Dit is een samenwerking tussen de provinciale diensten mobiliteit, met technische ondersteuning door de GIS-diensten. De datalaag Trage Wegen wordt permanent aangevuld naarmate er nieuwe inventarissen omgezet worden naar de interprovinciale databankstructuur (inhoudelijk) en Wegenregister (geometrisch).