transportation
Type of resources
Metadata standard
standardName
Available actions
flanderskeyword
Provided by
status
Topics
Keywords
Contact for the resource
Years
Formats
protocol
domain
Representation types
Update frequencies
Scale 1:
Resolution
INSPIRE themes
-
-
De dataset bevat alle bestaande (semi-)publiek toegankelijke laadpunten voor elektrische voertuigen in Vlaanderen. Publiek toegankelijke laadpunten zijn laadpunten voor normaal of hoog vermogen die op niet-discriminerende basis gedurende elke dag van de week en vierentwintig uur per dag toegang verlenen aan gebruikers van elektrische voertuigen, ongeacht de concrete wijze van authenticatie, gebruik en betaling. Semipubliek toegankelijke laadpunten zijn laadpunten die gedurende elke dag van de week en minstens tien uur per dag toegang verlenen. De volgende velden worden per laadpunt gedeeld in de dataset: locatie/coördinaten, operator, connector (type stekker), vermogen, aantal laadpunten per paal (connectors per EVSE).
-
-
-
LZV, Langere Zwaardere Voertuigen, mogen in het kader van een proefproject rijden in Vlaanderen. Uitgebreide info over het proefproject vindt u het LZV-portaal: https://www.vlaanderen.be/langere-en-zwaardere-vrachtwagens-lzvs Om met een LZV in Vlaanderen te kunnen rijden moet u aan 3 zaken voldoen: Een correcte combinatie: LZV is een sleep die uit 3 delen bestaat, en zodoende over 2 draaipunten beschikt. Voorbeelden zijn een trekker, een oplegger en een aanhangwagen, een trekker en 2 oplegger, een vrachtwagen met een dolly en een oplegger, ... Elk deel van de combinatie is op zich een normaal voertuig, de volledige combinatie is maximaal 25,25 m lang en mag maximaal 60T wegen. Er is een vergunnigsplicht voor deze voertuigen. Een correcte chauffeur: De chauffeur van een LZV moet reeds 5 jaar een chauffeur zijn van voertuigen voor het rijbewijs CE en hoe moet daarnaast ook een bijkomende bekwaamheidsattest hebben. Een correcte route gebruiken: de beschikbare routes worden aangegeven op deze kaart. De routes zijn opgedeeld op in 2 soorten: Het basisnetwerk: de autosnelwegen, wegen in de zeehavens en enkele verbindingsstukken. Aantakkingstrajecten: een aantakkingstraject mag enkel gebruikt worden om naar een bestemming te rijden die langs het aantakkingstraject ligt. Daarnaast is er een 3de soort: De ingetrokken routes: een route kan ingetrokken worden omdat ze niet meer voldoet aan de basisvereisten. Deze routes worden dus geschrapt. Aantakkingstrajecten kunnen 2 keer per jaar aangevraagd worden, in juni en december. Elk traject wordt beoordeeld op enkele harde criteria en met en puntensysteem. De aantakkingstrajecten worden beschreven in het Ministerieel besluit. Zie ook: https://www.vlaanderen.be/langere-en-zwaardere-vrachtwagens-lzvs/het-proefproject#netwerk
-
-
-
Het wegenregister is een middenschalig referentiebestand van de wegen in Vlaanderen. Het bevat alle wegen van Vlaanderen, met bijbehorende attribuutgegevens. Het bestand heeft een middenschalige precisie. Het zal uitgroeien tot een nieuwe authentieke geografische gegevensbron.
-
-
De dataset bevat het overzicht van alle geplande en gerealiseerde Hoppinpunten in Vlaanderen zoals bepaald vanuit de 15 vervoerregio's. Een Hoppinpunt is slechts volledig gerealiseerd en operationeel wanneer het voldoet aan de richtlijnen uit het BVR Hoppinpunten, de ontwerpwijzer en de Hoppin-huisstijlgids. Bestaande knooppunten die nog niet voldoen aan deze richtlijnen, maar wel reeds fungeren als een belangrijk knoop- of overstappunt in het netwerk worden beschouwd als een mobiliteitsknooppunt. Voor meer info omtrent Hoppinpunten: https://www.vlaanderen.be/basisbereikbaarheid/combimobiliteit/hoppinpunten BVR-Hoppinpunten: https://codex.vlaanderen.be/Zoeken/Document.aspx?DID=1036828¶m=inhoud&ref=search&AVIDS=1445419