Keyword

verkeersveiligheid

9 record(s)
 
Type of resources
Metadata standard
standardName
Available actions
flanderskeyword
Provided by
status
Topics
Keywords
Contact for the resource
Years
Formats
protocol
domain
Representation types
Update frequencies
Scale 1:
INSPIRE themes
From 1 - 9 / 9
  • Gevaarlijke punten zijn locaties die objectief onveilig zijn en waar de afgelopen jaren meerdere (ernstige) verkeersongevallen zijn gebeurd. Die locaties kunnen zowel kruispunten als korte wegsegmenten zijn en worden sinds 2018 jaarlijks bijgehouden in een dynamische gevaarlijke puntenlijst.

  • Gevaarlijke punten zijn locaties die objectief onveilig zijn en waar de afgelopen jaren meerdere (ernstige) verkeersongevallen zijn gebeurd. Die locaties kunnen zowel kruispunten als korte wegsegmenten zijn en worden sinds 2018 jaarlijks bijgehouden in een dynamische gevaarlijke puntenlijst.

  • Publieke laag van Verkeersregelinstallaties voor het project Mobilidata. Intelligente VRI’s (iVRI’s) zijn de nieuwe generatie verkeersregelinstallaties en kunnen informatie zenden (tijd tot groen), maar ook informatie ontvangen en op tijd ‘zien’ welk verkeer eraan komt. Realtime optimalisatie van de regelingen en prioriteit geven op een kruising aan bepaalde groepen weggebruikers (OV, zware vrachtwagens, fietsers, nood- en hulpdiensten) worden daarmee mogelijk voor wegbeheerders.

  • Gevaarlijke punten zijn locaties die objectief onveilig zijn en waar de afgelopen jaren meerdere (ernstige) verkeersongevallen zijn gebeurd. Die locaties kunnen zowel kruispunten als korte wegsegmenten zijn en worden sinds 2018 jaarlijks bijgehouden in een dynamische gevaarlijke puntenlijst.

  • Gevaarlijke punten zijn locaties die objectief onveilig zijn en waar de afgelopen jaren meerdere (ernstige) verkeersongevallen zijn gebeurd. Die locaties kunnen zowel kruispunten als korte wegsegmenten zijn en worden sinds 2018 jaarlijks bijgehouden in een dynamische gevaarlijke puntenlijst.

  • Gevaarlijke punten zijn locaties die objectief onveilig zijn en waar de afgelopen jaren meerdere (ernstige) verkeersongevallen zijn gebeurd. Die locaties kunnen zowel kruispunten als korte wegsegmenten zijn en worden sinds 2018 jaarlijks bijgehouden in een dynamische gevaarlijke puntenlijst.

  • Gevaarlijke punten zijn locaties die objectief onveilig zijn en waar de afgelopen jaren meerdere (ernstige) verkeersongevallen zijn gebeurd. Die locaties kunnen zowel kruispunten als korte wegsegmenten zijn en worden sinds 2018 jaarlijks bijgehouden in een dynamische gevaarlijke puntenlijst.

  • Puntenlaag van alle opstellingen en bijhorende aanzichten zoals opgenomen in de Verkeersborden.Vlaanderen toepassing. Deze worden voorgesteld al een punt per opstelling/aanzicht en dus zullen er meerdere punten op elkaar liggen indien de opstelling bestaat uit meerdere aanzichten. De opstellingen/aanzichten van de steden zoals Antwerpen, Gent, Leuven, Hasselt, Sint-Niklaas, Genk en enkele gemeenten zijn niet aanwezig in deze databank aangezien zij hun verkeersborden lokaal beheren. Hun softwareleveranciers zijn momenteel volop aan het onderzoeken hoe zij de lokale databank kunnen koppelen aan de databank van Verkeersborden.Vlaanderen.

  • Samenvatting: De kaart "zone 30 gebieden" lokaliseert zone 30-gebieden in Antwerpen en de nieuwe gebieden die nu voorgesteld worden. Op basis van het al dan niet voorhanden zijn van meer gedetailleerde plannen, collegesluiten en/of gemeenteraadsbesluiten werden de betrokken zones grootschalig ingetekend. Doel: De geo-laag geeft een aanduiding van de zone 30-gebieden en de gebieden in voorbereiding en kan gebruikt worden in functie van ruimtelijke analyses in combinatie met andere informatie: veiligheid, spreiding, omgevingsanalyses, kwaliteit van het wonen, … Aanmaak: In samenwerking met de afdeling 'verkeer en mobiliteit' van het Stedelijk Ontwikkelingsbedrijf werden de zone 30-gebieden grootschalig ingetekend. Er werd niet alleen gekeken naar de concrete zones, maar ook het statuut van de betrokken zone en de overeenkomstige besluitvorming werden in beeld gebracht. Deze gegevens zijn belangrijk naar de interpretatie en het gebruik van de data. Enkel de zones die de status "goedgekeurd" hebben meegekregen, kunnen in dit verband beschouwd worden als formeel goedgekeurde zones 30, omdat ook het betrokken Ministerie er zijn goedkeuring aan heeft gegeven.