Keyword

fiets

20 record(s)
 
Type of resources
Metadata standard
standardName
Available actions
Service types
flanderskeyword
Provided by
status
Topics
Keywords
Contact for the resource
Years
Formats
protocol
domain
Representation types
Update frequencies
Scale 1:
Resolution
INSPIRE themes
From 1 - 10 / 20
  • De fiets als alternatief in het mobiliteitsvraagstuk kan enkel aan belang winnen als er naast een goede fietsinfrastructuur . O ok wordt gewerkt aan een adequaat stallingenbeleid. Onderzoek toont immers aan dat de vrees voor fietsdiefstal het gebruik van de fiets ontmoedigt. Dit stallingenbeleid heeft twee facetten. Enerzijds is er de inplanting: er moet op regelmatige afstand een aanbod fietsenstallingen voorhanden zijn. Een fietser verplaatst zich immers met eigen energie en bij het ontbreken van voorzieningen in de buurt zal de eerste de beste gevel, boom of verlichtingspaal dienen als stalling. Anderzijds is er de fietsdiefstalpreventie: de stalling moet ook effectief diefstal onmogelijk maken. Als de fiets niet met één of meerdere onderdelen kan geketend worden aan de stalling, voldoet deze niet langer aan de eisen van vandaag. De stad heeft gekozen voor één standaard type fietsbeugel waaraan elke fiets veilig en eventueel op meerdere plaatsen kan vastgelegd worden. Voor locaties waar een hoge capaciteit nodig is, we denken dan aan stationsomgevingen, knooppunten van openbaarvervoer of sporthallen, wordt een afzonderlijk type stalling voorzien. Een richtlijn voor het gebruik van deze stalling is vanaf 100 fietsparkeerplaatsen of meer.

  • fietskaart met fietsroutes i n Antwerpen

  • Het Vlaamse Fietsnetwerk wordt gevormd door het Bovenlokaal Functioneel Fietsroutenetwerk (BFF). Dit fietsroutenetwerk betreft een wensnetwerk: Bepaalde delen van het netwerk reeds zijn gerealiseerd, andere delen van dit netwerk dienen nog gerealiseerd te worden. Het BFF bestaat uit fietssnelwegen, hoofdroutes, functionele routes en alternatieve routes. Op dit netwerk sluiten ook lokale fietsroutes aan.

  • Deze laag toon gedetailleerde gegevens over de fietsinfrastructuur, zoals fietspaden en fietsstraten. Ook breedte en rijrichting van de fietsinfrastructuur is opgenomen in de laag. De laag is gebaseerd op het Wegen Informatie Systeem (WIS)

  • Fietssnelwegen zijn intensief te gebruiken doorgaande fietsroutes tussen steden en belangrijke attractiepolen, uitgerust met kwalitatief hoogwaardige infrastructuur. Het fietssnelwegennetwerk is een wensnetwerk: bepaalde fietssnelwegen bestaan al, maar andere moeten nog gerealiseerd worden. Het potentieel van een fietssnelweg geeft aan hoeveel van de voertuigkilometers in Vlaanderen potentieel op een fietssnelweg kunnen plaatsvinden. In de visualisatie van de WMS-service wordt het fietspotentieel ingedeeld in zes categorieën; vijf klassen met gelijke aantallen (kwantielen), waarbij de laagste categorie werd opgeplitst voor de extra klasse (0-25).

  • De dataset bevat het overzicht van alle Hoppinzuilen in Vlaanderen. Deze zijn onlosmakelijk verbonden aan en een inherent onderdeel van de dataset die het overzicht van alle Hoppinpunten in Vlaanderen bevat. Voor meer info omtrent Hoppinpunten: https://www.vlaanderen.be/basisbereikbaarheid/combimobiliteit/hoppinpunten BVR-Hoppinpunten: https://codex.vlaanderen.be/Zoeken/Document.aspx?DID=1036828&param=inhoud&ref=search&AVIDS=1445419

  • De dataset bevat het overzicht van alle geplande en gerealiseerde Hoppinpunten in Vlaanderen zoals bepaald vanuit de 15 vervoerregio's. Een Hoppinpunt is slechts volledig gerealiseerd en operationeel wanneer het voldoet aan de richtlijnen uit het BVR Hoppinpunten, de ontwerpwijzer en de Hoppin-huisstijlgids. Bestaande knooppunten die nog niet voldoen aan deze richtlijnen, maar wel reeds fungeren als een belangrijk knoop- of overstappunt in het netwerk worden beschouwd als een mobiliteitsknooppunt. Voor meer info omtrent Hoppinpunten: https://www.vlaanderen.be/basisbereikbaarheid/combimobiliteit/hoppinpunten BVR-Hoppinpunten: https://codex.vlaanderen.be/Zoeken/Document.aspx?DID=1036828&param=inhoud&ref=search&AVIDS=1445419

  • De dataset bevat het overzicht van alle Hoppinzuilen in Vlaanderen. Deze zijn onlosmakelijk verbonden aan en een inherent onderdeel van de dataset die het overzicht van alle Hoppinpunten in Vlaanderen bevat. Voor meer info omtrent Hoppinpunten: https://www.vlaanderen.be/basisbereikbaarheid/combimobiliteit/hoppinpunten BVR-Hoppinpunten: https://codex.vlaanderen.be/Zoeken/Document.aspx?DID=1036828&param=inhoud&ref=search&AVIDS=1445419

  • De dataset bevat het overzicht van alle geplande en gerealiseerde Hoppinpunten in Vlaanderen zoals bepaald vanuit de 15 vervoerregio's. Een Hoppinpunt is slechts volledig gerealiseerd en operationeel wanneer het voldoet aan de richtlijnen uit het BVR Hoppinpunten, de ontwerpwijzer en de Hoppin-huisstijlgids. Bestaande knooppunten die nog niet voldoen aan deze richtlijnen, maar wel reeds fungeren als een belangrijk knoop- of overstappunt in het netwerk worden beschouwd als een mobiliteitsknooppunt. Voor meer info omtrent Hoppinpunten: https://www.vlaanderen.be/basisbereikbaarheid/combimobiliteit/hoppinpunten BVR-Hoppinpunten: https://codex.vlaanderen.be/Zoeken/Document.aspx?DID=1036828&param=inhoud&ref=search&AVIDS=1445419

  • De dataset bevat het overzicht van alle geplande en gerealiseerde Hoppinpunten en hun Hoppinzuilen in Vlaanderen zoals bepaald vanuit de 15 vervoerregio's. Een Hoppinpunt is slechts volledig gerealiseerd en operationeel wanneer het voldoet aan de richtlijnen uit het BVR Hoppinpunten, de ontwerpwijzer en de Hoppin-huisstijlgids. Bestaande knooppunten die nog niet voldoen aan deze richtlijnen, maar wel reeds fungeren als een belangrijk knoop- of overstappunt in het netwerk worden beschouwd als een mobiliteitsknooppunt. Voor meer info omtrent Hoppinpunten: https://www.vlaanderen.be/basisbereikbaarheid/combimobiliteit/hoppinpunten BVR-Hoppinpunten: https://codex.vlaanderen.be/Zoeken/Document.aspx?DID=1036828&param=inhoud&ref=search&AVIDS=1445419